PROSES DALAM MENGHASILKAN KERJA MENGIKUT URUTAN YANG SEMPURNA DAN LENGKAP
Proses menghasilkan module Virtual Production
1) Memberi gambaran serta penerangan ringkas mengenai Virtual Production
2)Memberikan contoh beberapa jenis 'Virtual Production'
3)Sedikit penerangan ringkas mengenai 'software' yang digunakan dalam 'Virtual Production'
4) Menunjukkan 'software' yang akan digunakan sepanjang latihan berlansung.
6) Menunjukkan cara untuk memasang HTC Vive tracker dan base station.
7) Menunjukkan penyambungan Vive tracker dengan Steam VR.
8) Menunjukkan cara memasang vive tracker ke Camera.
9) Membuat projek yang baru di Unreal Engine.
10) Membuat penyusunan folder di dalam Unreal Engine.
11) Memberi maklumat asas mengenai component asal yang terdapat dalam Unreal Engine.
12) Memasukkan 'Asset Broadcast Studio' ke dalam projek Unreal Engine.
13) Membuka Aximmetry dan membuat tetapan awal sebelum memasukkan projek studio.
14) Membuat kompaun yang baru di dalam projek Aximmetry .
15 ) Menyalin folder 'tracked cam' Aximmetry dan masukkan ke dalam folder projek Unreal Engine.
16) Membuat tetapan untuk persedian projek Unreal Engine sebelum dimasukkan ke dalam Aximmetry.
17) Membuat tetapan untuk persedian projek Unreal Engine sebelum dimasukkan ke dalam Aximmetry.
19) Membuat penyambungan pin Aximmetry ke pin projek Unreal Engine.
20) Membuat sambungan ke 'Output Screen' untuk melihat persekitaran 3D yang dimasukkan ke Aximmetry.
22) Membuka Microsoft Teams dan menyambungkan camera Microsoft Teams dengan Virtual Cam dari Streamlab OBS.
No comments:
Post a Comment